Alla inlägg under december 2012

Av Sara - 27 december 2012 16:01

Jahopp. 

Julen klar, nu väntas det nya året. Jag hoppas ni alla haft det bra..

Varit och hämtat liten älskling idag, då han ska vara hos mig en vecka. Ska bli så underbart. 
Imorgon bär det av till svärföräldrarna i Dalsland...ut i skogen och mysa :D Dock känner jag mig inte så jättepigg på det, då jag dragit på mig en mindre rolig förkylning och sitter med 39 i feber. Vi hoppas det försvinner över natten :)

Var ute en sväng igår och kollade lite affärer....men fy vad jag inte gillar människor haha :P Hittade lite fina kläder till pojken och lite köksgrejjor till mig själv :P Det får bli mer handla av, lite senare och när man mår lite bättre. 

Vad ska ni pyssla med på nyår då? Nyår är nog den dagen jag bryr mig minst om...jag avlägger aldrig löften, man kanske äter lite godare än vanligt, men annars är det inte så mycket mer. Det var nog mer när man var yngre...men det var ju egentligen bara en till ursäkt att få festa. 
Nu för tiden blir man ju bakis på ett glas vin ;)


Av Sara - 19 december 2012 15:25

Jääjj baka saffransbullar! *taggad till max* Jääjj...elvispen brinner...jäää....katterna bråkar uppe i granen....samtidigt som elvispen går sönder :P Men det blev allt bullar ändå :D


 


Alla klappar är klara, maten är inhandlad och det mesta pyntet är på plats. Lite städning och småfix kvar bara. 
Men oavsett om toan är skurad eller ej, så kommer julen ändå, vare sig du vill eller inte. 

Mammas lille älskling kommer till helgen och vi firar jul lite tidigare, då pojken ska vara hemma hos sin pappa denna julen =/

Jag hoppas ni alla där ute får en riktigt fin jul framför er och att ni inte stressar för mycket <3

Av Sara - 10 december 2012 18:40

Tiden rusar fram! 


Inte långt kvar till jul...och jag har ingen julkänsla. Jag älskar verkligen julen. Det finns något som ligger och lurar inom mig, som skulle kunna vara någon form av julkänsla. Det kommer nog...


Har suttit och slagit in en massa julklappar idag. Inte mycket kvar som ska handlas faktiskt. Lite mer till min lilla älskling bara. Den stora älsklingen är klar redan :D


Sambon har blivit jätteförkyld! Och jag vill verkligen inte åka på det jag också :( Men det kommer väl lagomt till jul, som vanligt haha :P


Gick lös med "Furminatorn" på katterna förut också. För fy f*n vad dom hårar nu! Jag förstår inte varför jag ska ha djur....för jag åallar verkligen inte när det är en massa hår över allt....men när man väger upp de positiva delarna med att ha djur, så står man allt ut med lite hår ;)


     

Av Sara - 5 december 2012 20:00

Trodde aldrig gubben skulle ta sig hem från Stockholm idag. Iofs har han ju inte kommit hem än, MEN, han sitter på ett tåg iaf och är påväg hem till Karlstad....

Var ju och tog blodtryck i måndags. 135/95. Ingen åtgärd. 

Har varit gräsänka sedan måndags. Och imorgon jobbar gubben sen och på fredag så har han julbord med jobbet. 
Mer tid för mig att bara göra det man själv vill. Det är skönt att få sakna varandra ibland och jag tror man behöver det i ett förhållande....få sakna och längta lite efter varandra :)

Igår var jag ute med min kusin....i över sex timar och handlade julklappar, fikade och hade det jättemysigt :)
Fick mycket klart och det är bara lite kvar som ska handlas. 

Och igårkväll när jag skulle ut med bilen....så ville den inte starta. Nya bilar klarar tydligen inte av när det går över fem minus :P
Men tack och lov kom min underbara pappa och bror till undsättning och starta igång den åt mig. Så ikväll har jag varit ute hos pappa och laddat upp batteriet lite. Så förhoppningsvis startar den sen,när jag ska hämta gubben...när nu det blir :P

Och jag är så lycklig att det är lite snö ute också! Visst, mindre kul när jag sladdar runt i rondellerna, bilen inte startar och jag ite når upp till biltaket för att sopa bort snön och man ser ännu mer ut som en michelingubbe, MEN DET GÖR INGET! Jag älskar vintern ändå <3

Hoppas ni alla har det varmt och skönt och var rädda om er om ni ska ut i vädret *kram*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards