Direktlänk till inlägg 25 november 2014

Ett år sedan....

Av Sara - 25 november 2014 15:57

Ett år har gått och jag har inte velat skriva någonting. 
Ett år har gått och hela mitt liv är förändrat.

Vart ska jag börja?
Gjorde min Gastric Bypass.
Skilde mig från sambon.
Skaffade mig en ny sambo.
Flyttade.

Och nu sitter jag här och undrar vad som hände.
Ångrar jag något? Nej.
Kunde jag gjort något annorlunda? Ja. Men så är det väl alltid? Eller är det bara jag, som alltid kommer på i efterhand hur man skulle agerat, reagerat, sagt och gjort?

Är för tillfället "sjukskriven". Eller rättare sagt har något som heter förebyggande sjukskrivning. Jag är på rehabilitering i tio veckor, för min rygg (som jag är opererad i). Går på KMTI och är med i RIV. 
Träning varje dag i tio veckor. Är inne på min andra vecka och känner mig upp och ned hela tiden. Ena stunden vill jag bara gråta, andra så är jag hur uppåt som helst.

Imorgon "vilodag" från träningen och en föreläsning att gå på istället :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 7 maj 2015 13:16

Hur ofta svarar man så, när man får frågan om man mår bra?Får man svara så? Är det bara till vissa människor man kan säga, hur det egentligen står till?Men det är ju så mycket lättare att säga; Jo tack, men det är fint vet du. Själv då? Men inombords...

Av Sara - 6 november 2013 21:04

Igår var jag på journalskrivning i Torsby.Kom dit vid nio, fick lämna massa prover och sen vänta till halv elva, då jag fick ta ekg, svara på en massa frågor, ta blodtryck, mäta midjan, stå på vågen och få massa information. Efter det var det träff m...

Av Sara - 25 oktober 2013 21:21

I måndags vid lunchtid ringde en sköterska från Torsby sjukhus. Har nu fått en operationstid. 19:e Nov närmare bestämt. Jag har väntat på samtalet, jag visste att det skulle komma, men ändå, när dom väl ringde så var det ändå en slags chock. Så nu sk...

Av Sara - 14 maj 2013 18:48

Äntligen går det åt rätt håll för lille kissen!Var inne på ultraljud med honom i tisdags förra veckan. Tunna fina väggar, inget "taggigt", inget tecken på kristaller, stenar, eller inflammationer! Hurra hurra! Nu är det bara vikten som ska ordnas til...

Av Sara - 22 april 2013 18:23

Idag kom en kallelse till Torsby sjukhus. En utbildningsdag inför operationen. Utbildningen kommer då att hållas av en dietist och sjuksköterska. Ska bli spännande. Har ju varit lugnt på den här fronten nu sen jag var där senast i November. Så det kä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards