Alla inlägg under maj 2015

Av Sara - 7 maj 2015 13:16

Hur ofta svarar man så, när man får frågan om man mår bra?
Får man svara så? Är det bara till vissa människor man kan säga, hur det egentligen står till?
Men det är ju så mycket lättare att säga; Jo tack, men det är fint vet du. Själv då? Men inombords så bara skriker man. Nej! Nej, det är inte bra! 

Har varit hemma och vabat mån-ons och igår åkte pojken hem till pappa igen, då han var frisk och dags att bege sig tillbaka till skolan idag. Idag sitter jag själv, snorar, nyser, hostar och har halsont. Är min "lediga" dag idag. Idag är dagen jag ska vara på KMTI och träna. Det sket sig ju ganska snabbt. Och imorgon är det bara att släpa sig till jobbet, oavsett hur sjuk man är. Då man har världens mest osympatiska chef, som har noll förståelse att man kan vara sjuk, inte kan förstå att man har ett liv utanför jobbet och anser att kan du inte jobba 150%, så kan du dra och hitta ett annat jobb. 
I dagens samhälle ska man vara glad att man har ett jobb! Det får man höra hela tiden. Du ska vara glad att du har ett jobb! Jo, ja det är väl klart att jag är glad att jag har ett jobb, att jag slipper gå arbetslös. Men hur mycket är ett jobb värt, egentligen? Jag blir 33 i år, min kropp skriker för att jag har så ont varje dag. Är under utredning nu igen, för ryggen. (operation för ca fem år sedan i ländryggen, diskbråck) Nu ska det bli steloperation, då min rygg mår riktigt dåligt. 
Men jag har ju ett jobb! Det ska jag vara jävligt tacksam över! Sen att du inte kan komma upp ur sängen på morgonen, får äta morfintabletter för att orka med arbetsdagen och ständigt må dåligt, det spelar ingen roll, för JAG HAR JU ETT JOBB!

Jaha sluta klaga och hitta ett annat jobb då. Den kommentaren har man också fått höra. Sluta klaga...
Så därför gör jag som jag alltid gjort innan. Biter ihop, håller käften och är glad att jag har ett jobb. Och svarar att jag mår toppen, när någon frågar hur jag mår.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards